PROGRAM DIPLOMA SENI REKA GRAFIK

DIPLOMA SENI REKA GRAFIK

(A10339)(R/213/4/0154) JPT/BPP(K)1000-600/B266 Jld.5(16)-05/19


Pereka Grafik adalah artis komersil abad ke-21. Di Saito University College, pelajar dipersiapkan untuk menjadi profesional yang yakin dan cekap dalam perisian senireka yang membolehkan mereka menghasilkan karya seni terkemuka yang diiktiraf oleh industri kreatif dan masyarakat. Pelajar akan mempunyai peluang untuk bekerja dalam projek industri kehidupan sebenar dan pengalaman latihan industri di bawah beberapa agensi terkemuka di negara ini dan pengarah kreatif yang sangat dihormati.

BIDANG KERJAYA
  • Pengarah kreatif
  • Pengarah Seni
  • Perunding SeniReka
  • Pereka grafik
  • Pereka Pembungkus
  • Pereka Promosi
  • Pereka Buku
  • Web dan Pereka Interaktif
  • Pemasar Jenama / Perunding
  • Pereka Korporat
  • Pereka Majalah
  • Illustration Artist
  • Pereka Pameran
  • Eksekutif akaun
_________________________________________________________________________________

MAKLUMAT PROGRAM

TAHUN 1

  • Seni Reka Grafik Komputer 1
  • Sejarah Seni
  • Pengajian Malaysia 2 / * B. Melayu Komunikasi 1
  • Fotografi 1
  • Lukisan Asas
  • Teori & amalan senireka
  • Seni Reka Grafik Komputer 2
  • Typography 1
  • Pemikiran Kritis & Kreatif
  • Ilustrasi 1
  • Bentuk-Bentuk Penulisan /
  • Pengurusan Masa /
  • ** Bahasa Kebangsaan A
  • Fotografi 2
  • Sistem Pengenalan Korporat
  • Pembungkusan 1
  • Ilustrasi Digital
TAHUN 2

  • Pembungkusan 2
  • Pengiklanan 1
  • Animasi Asas
  • E Penerbitan
  • Komunikasi Perniagaan
  • Typography 2
  • Pengiklanan 2
  • Seni Reka Grafik Komputer 3
  • Etika Perbandingan / Hak Asasi Manusia
  • Copywriting
  • Animasi Digital
  • Keusahawanan
  • Pengiklanan 3
  • Amalan Profesional
TAHUN 3
  • Latihan industri (Internship)
  • Projek Diploma
  • Khidmat Masyarakat /
  • Pengurusan Organisasi & Ko-Kurikulum
_________________________________________________________________________________

GRADUAN SAITO UC

VLT KUALA LUMPUR | PEREKA


Nur Syahirah bt Mohd Pilos
Diploma dalam Seni Reka Grafik
Tahun Lulusan: 2011

"Pengalaman saya di Saito telah memberi saya kesempatan untuk mengasah kemahiran saya dalam bidang pilihan saya. Telah ada dan saya percaya akan ada banyak lagi peluang untuk mempelajari cara untuk meningkatkan kemahiran seni reka saya. Saya tahu satu hari pengalaman saya ini akan membantu saya dalam mencari kerjaya yang bermanfaat. Saya berasal dari latar belakang yang sangat berbeza dan dengan menyertai Saito, ia membantu saya membina keyakinan saya terhadap bidang yang saya pilih untuk diri saya sendiri. Secara amnya saya sangat keliru tentang apa yang saya mahu lakukan dalam kehidupan tetapi ketika saya sampai pada semester terakhir saya tidak lagi ragu-ragu kerana saya akhirnya merasakan bahawa saya berada di mana saya perlu berada dan di jalan yang betul. Pensyarah saya memberi inspirasi kepada saya untuk tidak hanya mengembangkan kepakaran teknikal tetapi juga menggalakkan kita untuk berfikir dengan lebih kuat. Saya sangat bersyukur kerana pengalaman ini."
_________________________________________________________________________________

Y & R MALAYSIA | PENGARAH SENI JR


Nicole Sue Tan Yie Ling
Y & R Malaysia | Pengarah Seni Jr
Diploma dalam Seni Reka Grafik
Tahun Lulusan: 2014

"Pelajaran yang luas di Saito pastinya memperluaskan set kemahiran saya. Saya mempunyai pengalaman pembelajaran yang hebat kerana pensyarah yang mendekati, membuka jalan ke arah industri kerja dengan projek dan bimbingan yang berkaitan dengan industri mereka."

_________________________________________________________________________________

SYARAT KEMASUKAN

Keperluan kemasukan minimum untuk program diploma adalah salah satu daripada berikut ::

  • Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan tiga kredit
  • Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) dengan 3B
  • Sijil GCE / 'O' Level atau setaraf dengan tiga kredit

Keperluan kemasukan dan kursus pengajian ditetapkan dan dikenakan kelulusan dan perubahan oleh kolej.

_________________________________________________________________________________

Layari : https://saito-university-college.blogspot.com/

Untuk mendaftar - click Borang ONLINE

TAWARAN BIASISWA 2019 - PAKEJ BIASISWA 

wasap - www.wasap.my/60129182920

Comments

Popular posts from this blog

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA FESYEN SAITO UC

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA DALAMAN