PROGRAM DIPLOMA SENI REKA FESYEN SAITO UC

DIPLOMA SENI REKA FESYEN

(MQA/FA2082)(R/214/4/0062) JPT/BPP(K)1000-600/B266 Jld.3(11)-10/22


Adakah anda mempunyai minat dengan bidang fesyen? Adakah anda mahu mengikuti langkah-langkah pereka seperti Jimmy Choo dan Zang Toi? Bersama para pereka terkenal dalam industri fesyen, Saito melengkapi anda dengan kemahiran, pemikiran dan pengetahuan yang anda perlukan untuk mempersiapkan anda untuk bersinar sebagai pereka fesyen. Di Saito University College, kami membantu anda melepaskan rasa fesyen yang luar biasa dalam diri anda untuk mereka bentuk pakaian yang tidak hanya akan memikat pencinta fesyen dari seluruh dunia, tetapi juga akan dipamerkan di pentas fesyen yang terkenal di dunia.
_________________________________________________________________________________

BIDANG KERJAYA
  • Fashion Designer
  • Fashion Buyer
  • Costume / Set Designer
  • Visual Merchandiser
  • Personal Shopper
  • Public Relations Officer
  • Fashion Illustrator
  • Fashion Forecaster
  • Fashion Writer
  • Fashion Coordinator
  • Fashion StylistRetail Manager
  • Boutique OwnerProduct Manager
  • Visual Merchandiser
  • Pattern Maker / Drafter
  • Fashion Photographer
  • Fashion Accessories Designer
_________________________________________________________________________

MAKLUMAT PROGRAM

TAHUN 1
  • Introduction to Fashion Design 1
  • Fashion Drawing 1
  • Women’s Wear Pattern Drafting 1
  • English Language
  • Pengajian Malaysia 2/ Bahasa Melayu Komunikasi 1
  • Introduction to Fashion Design 2
  • Fashion Drawing 2
  • Women’s Wear Pattern Drafting 2
  • Women’s Wear Draping 1
  • Bentuk-Bentuk Penulisan / Pengurusan Masa / * Bahasa Kebangsaan A
  • Interpersonal & Communication Skills
  • Women’s Wear Draping 2
  • Etika Perbandingan / Hak Asasi Manusia
TAHUN 2
  • Fashion Design Project 1
  • Advance Women’s Wear Pattern Drafting
  • Advance Women’s Wear Draping
  • Textile Application
  • Fashion Design for Traditional Wear
  • Fashion Costume History
  • Fashion Marketing & Merchandising
  • *Accessories Design/ *Styling & Beauty
  • Introduction to Art To Wear
TAHUN 3
  • Fashion Portfolio
  • Business Communication
  • Fashion  Design Project 2
  • Khidmat Masyarakat/ Pengurusan Organisasi & Ko-Kurikulum
_________________________________________________________________________

GRADUAN SAITO UC:

Marks & Spencer | Visual Merchandiser Coordinator


Amy Teoh Nuraina Binti Haniff Teoh
Diploma Seni Reka Fesyen
Tahun Graduasi: 2016

"Belajar di Saito UC adalah satu pengalaman yang tidak dapat saya lupakan. Persediaan pembelajaran yang diberikan oleh pensyarah kepada saya sangat berguna kerana ia ingin memastikan saya bersedia menghadapi industri fesyen. Dengan pengetahuan dan kemahiran yang disediakan oleh Saito UC, saya diberkati dengan peluang untuk bekerjasama dengan Marks & Spencer sebagai Visual Merchandiser. Selain itu, saya juga berpeluang untuk bekerja di belakang pentas dan di hadapan kru di beberapa Pameran Fesyen Terbaik di Malaysia dan juga dapat mempamerkan koleksi saya dengan merancang pakaian untuk  bekas pesakit kanser semasa Minggu Fesyen Indie KL (KLIFW). Saya sangat bersyukur kepada Saito UC atas semua peluang yang diberikan kepada saya sehingga membantu saya berada di tempat saya hari ini."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tmaker Sdn Bhd | Fashion cum Graphic Designer


Lean Jeng Reey

Diploma Seni Reka Fesyen

Tahun Graduasi: 2016

"Melalui tahun-tahun pengajian saya di Saito UC, saya telah belajar banyak perkara yang berkaitan dengan fesyen seperti jahitan dan kemahiran draf yang benar-benar membantu saya dalam kerjaya saya. Pensyarah juga banyak berkongsi pengalaman mereka dalam industri Fesyen dan memberi bimbingan kepada kami walaupun selepas tamat pengajian. Mereka adalah sistem sokongan yang hebat dalam karier dan kajian saya. Ia adalah satu persekitaran pembelajaran yang sangat menyeronokkan dan menyenangkan, mampu untuk berfikir seni reka yang baru dan meneroka kreativiti kami sendiri walaupun kita semua tahu bahawa belajar seni reka fesyen boleh menjadi tekanan pada bila-bila masa."

_________________________________________________________________________

SYARAT KEMASUKAN

Keperluan kemasukan minimum untuk program diploma adalah salah satu daripada berikut:

  • Sijil SPM dengan tiga kredit
  • Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) dengan 3B
  • Sijil GCE / 'O' Level atau setaraf dengan tiga kredit
Keperluan kemasukan dan kursus pengajian ditetapkan dan dikenakan kelulusan dan perubahan oleh kolej.

_________________________________________________________________________


Layari : https://saito-university-college.blogspot.com/

Untuk mendaftar - click Borang ONLINE

TAWARAN BIASISWA 2019 - PAKEJ BIASISWA 

wasap - www.wasap.my/60129182920

Comments

Popular posts from this blog

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA GRAFIK

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA DALAMAN