PROGRAM DIPLOMA SENI REKA MULTIMEDIA

DIPLOMA SENI REKA MULTIMEDIA

(R2/213/4/0126)MQA/A9072 JPT/BPP(U)1000-801/158 JLD 2(16)8/23



Seni Reka Multimedia adalah seni mengintegrasikan pelbagai bentuk media. Industri kreatif menggunakan multimedia untuk pelbagai tujuan bermula dari seni halus hingga hiburan, kepada seni komersil hingga kewartawanan kepada media dan perkhidmatan perisian.Di Saito, pelajar yang mengambil program seni reka multimedia akan merangkumi spektrum sepanjang perjalanan mereka, mengasah kemahiran mereka - dari segi teknikal ke analisis kepada kreatif. Matlamatnya adalah penyampaian kandungan yang menyelesaikan masalah untuk setiap industri. Akibatnya, pelajar akan dapat mencipta rekaan visual komersil yang cemerlang dan kempen bersepadu.

BIDANG KERJAYA
  • Digital 2D / 3D Animator
  • Pereka Web & Interaktif
  • Penerbit
  • Pengarah filem
  • Pereka Multimedia
  • Penyelaras / Pengarah Pengeluaran
  • Pereka Permainan
  • Penerbit Digital
  • Pengarah kreatif
_________________________________________________________________________________

MAKLUMAT PROGRAM

TAHUN 1

  • Sejarah Seni
  • Teori & Praktik Seni Reka
  • Lukisan Asas
  • Seni Reka Grafik Komputer 1
  • Kemahiran Interpersonal & Komunikasi
  • Fotografi 1
  • Seni Reka Grafik Komputer 2
  • Story Board & Art Direction
  • Typography Digital
  • Pengajian Malaysia 2 / * B. Melayu Komunikasi 1
  • Videography
  • Animasi 2D
  • Komunikasi Perniagaan
TAHUN 2
  • Ilustrasi Digital
  • Penerbitan Elektronik
  • Visualisasi 3D
  • Seni Reka Interface Multimedia
  • Pemikiran Kritis & Kreatif
  • Animasi 3D
  • Pengeluaran Video Digital
  • Gerakan Grafik
  • Keusahawanan
  • Bentuk-Bentuk Penulisan /
  • Pengurusan Masa /
  • ** Bahasa Kebangsaan A
  • Pengurusan Projek SeniReka
  • SeniReka Web
  • Etika Perbandingan / Hak Asasi Manusia
TAHUN 3

  • Internship
  • Multimedia Dip. Project
  • Pengeluaran dalam Multimedia
  • Prinsip Pengiklanan
  • Khidmat Masyarakat /
  • Pengurusan Organisasi & Ko-Kurikulum
_________________________________________________________________________________

GRADUAN SAITO UC

MEXITON SDN BHD | CONCEPT ARTIST


Abdullah Hasan Bin Muhammad
Diploma dalam Seni Reka Multimedia
Tahun Lulusan: 2011

"Pengalaman pembelajaran di Saito adalah salah satu kenangan yang terbaik dalam hidup saya dan tidak dapat dilupakan. Terdapat terlalu banyak perkara hebat untuk berkongsi tentang pengalaman pembelajaran saya. Saya dapat berkenalan dengan banyak kawan dan pensyarah yang membantu dan menyokong saya yang saya masih berhubung sehingga hari ini. Di Saito, saya memutuskan untuk memulakan langkah besar pertama saya untuk mengejar impian saya untuk menjadi seorang artis konsep. Saya percaya bahawa Saito mempunyai elemen yang baik dari pensyarah kepada pihak pengurusan untuk memastikan pelajar mereka berada di jalan yang betul seperti yang mereka impikan dan berharap untuk berjaya. Saya bersyukur atas semua pengalaman yang saya ada di sana."
_________________________________________________________________________________

KILKX SOLUTIONS | GAME ARTIST / UI ARTIST


Low Hsin Yang
Game Artist / UI Artist | Kilkx Solutions
Diploma dalam Seni Reka Multimedia
Tahun Lulusan: 2012

"Semasa belajar di Saito, mengenali apa yang anda mampu, apa bakat anda dan berapa banyak yang anda boleh lakukan untuk mencapai apa yang anda mahukan. Saya telah belajar untuk membina keyakinan diri saya melalui banyak peluang yang telah diberikan kepada saya untuk mengambil bahagian dalam acara dan pertandingan yang berlainan. Pensyarah menggalakkan saya sepanjang perjalanan saya di sini dan memberi kesan kepada pengalaman pembelajaran saya. Ini benar-benar membantu saya terdedah kepada dunia sebenar dan membantu saya mempelajari kemahiran menyelesaikan masalah."

_________________________________________________________________________________

SYARAT KEMASUKAN

Keperluan kemasukan minimum untuk program diploma adalah salah satu daripada berikut ::

  • Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan tiga kredit
  • Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) dengan 3B
  • Sijil GCE / 'O' Level atau setaraf dengan tiga kredit

Keperluan kemasukan dan kursus pengajian ditetapkan dan dikenakan kelulusan dan perubahan oleh kolej.

_________________________________________________________________________________

Layari : https://saito-university-college.blogspot.com/

Untuk mendaftar - click Borang ONLINE

TAWARAN BIASISWA 2019 - PAKEJ BIASISWA 

wasap - www.wasap.my/60129182920

Comments

Popular posts from this blog

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA GRAFIK

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA FESYEN SAITO UC

PROGRAM DIPLOMA SENI REKA DALAMAN